Dokładnie dwa tygodnie temu na antenie Polskiego Radia Katowice w audycji Nowoczesny Śląsk opowiedzieliśmy o naszej platformie i projekcie ecoexpress24.pl. Oprócz kwestii aplikacji i jej dostępności podjęliśmy również temat rynku odpadowego w Polsce oraz aktualnego trendu większej cyfryzacji w firmach.
Można zaryzykować tezę, że rok 2020 zweryfikował w pewien sposób przygotowanie polskich firm oraz szeroko pojętego biznesu na obsługę klienta przez internet. Świadomi trendów, wchodzącego na rynek pokolenia wychowanego na nowoczesnych technologiach, ogólnodostępnym internecie i urządzeniach mobilnych, w 2018 roku zdecydowaliśmy się na uruchomienie platformy ecoexpress24.pl, która nie tylko zwiększa dostępność usługi wywozu odpadów pobudowlanych i poremontowych, ale także budzi wśród potencjalnych klientów świadomość ekologiczną, w tym istotę segregacji odpadów. Jak mówi Tomasz Krawczyk, Manager ecoexpress24.pl, aplikacja powstała w odpowiedzi na potrzeby rynkowe Polaków:
"Pomysł na stworzenie platformy ecoexpress wziął się tak naprawdę z potrzeby (...) Śmieci są generowane regularnie i musimy się ich w jakiś sposób pozbywać. I to niezależnie od tego czy mówimy tutaj o odpadach komunalnych, które wywozimy regularnie na mocy umów podpisanych przez podwykonawców z danym urzędem gminy czy z miastem, czy mówimy o odpadach "prywatnych", powstających na przykład w wyniku prowadzonego remontu, budowy domu, firmy, itd."
W ecoexpress24.pl od samego początku przywiązujemy olbrzymią uwagę do tego, by klient był w pełni świadomy tego co dzieje się z odpadami po wykonanej usłudze. Z tego też powodu na co dzień współpracujemy jedynie ze zweryfikowanymi firmami, które spełniają szereg wymogów prawnych oraz dysponują odpowiednimi zezwoleniami, wpisami do wymaganych rejestrów, itd.
"Ważne dla ecoexpress24.pl jako pomysłu jest również to, żeby regulować rynek odpadowy w Polsce, żeby wiadomo było co się z odpadami dzieje i by wychodzić naprzeciw oczekiwaniom klientów w zakresie pozbywania się wszelkiego rodzaju odpadów, głównie budowlanych."
Ideą wprowadzenia tego narzędzia do szerokiego, ogólnopolskiego użytku było od samego początku to, by zamówienie usługi wywozu odpadów było dostępne na wyciągnięcie ręki o każdej porze dnia. Tym samym udało nam się dotrzeć do tych osób, które pracują na zmiany, są w ciągu dnia przeciążone pracą, lub zwyczajnie mają preferencje załatwiania tego typu spraw w czasie wolnym. To ważne w kontekście docierania do nowego segmentu klientów, o czym słuchamy w dalszej części audycji.
"Możemy swobodnie usiąść do komputera i taką usługę zamówić (...) Nie musimy czekać [z zamówieniem] do dnia następnego, gdy większość firm pracuje w godzinach od 8:00 do 16:00."
Cieszymy się, że w tym trudnym okresie nasza aplikacja stale zwiększa swoją dostępność i rozszerza zakres terytorialny. Na przełomie 2020 i 2021 r. planujemy rozszerzenie oferty o nowe rodzaje odpadów. Z pewnością też zwiększy się zasięg terytorialny oferowanych przez nas usług. Tymczasem zachęcamy do wysłuchania całego nagrania audycji.
Skorzystaj z poniższego łącza, aby zapoznać się z nagraniem całej audycji "Nowoczesny Śląsk" z dnia 1 października 2020 r., która została wyemitowana na antenie Polskiego Radia Katowice.